Pas 6: Difondre l'activitat






Foto: Carmen Secanella, 2012.
Font: Libros para saltar el muro. La Vanguardia.



La promoció i la difusió d’un club de lectura són factors bàsics per a assegurar-ne el funcionament. I per fer-ho caldrà utilitzar tots els canals que disposa el centre penitenciari per adreçar l’activitat al públic potencial.

En primer lloc és important definir els perfils d’usuari que es vol arribar, i detectar-ne els espais de difusió.

Seguidament, es descriu el canal i l’espai físic de difusió en funció dels diferents perfils d’usuari.



Canals de difusió



Perfil d'usuaris: Tots aquells presos que vulguin assistir de manera voluntària a l’activitat.
  1. Els presos no tenen permès accedir a Internet, així que es descarten tots els canals de caràcter virtual. 
  2. Penjar cartells informatius. 
  3. Revista oficial del C.P. «El cinquè camí» 
  4. De boca a orella: informar de l’activitat als mestres i monitors, perquè en facin difusió. 
  5. Acció proactiva: presentar l'activitat als alumnes de l'escola amb el previ permís dels professionals. 

Espais físics

  1. Cartelleres. 
  2. Biblioteca central. 
  3. Biblioteques de mòdul. 
  4. Tots aquells espais més concorreguts de la presó. 
  5. Escola. 

Pel que fa als col·lectius amb dificultats lectores els quals necessitarien una atenció més especialitzada, relacionats amb les toxicomanies, immigració, sense escolaritzar i amb problemes de salud mental, caldria demanar als mestres de l’escola que atenen els col·lectius específics que els proposi l’activitat. La promoció seria oral i interna, per tant, es descartaria la difusió als espais físics.

Amb tot, és important, a la primera sessió del club, preguntar als participants per quin canal els ha arribat la informació, o l’espai on han vist el cartell penjat. D’aquesta manera es podrà millorar el sistema de difusió en les properes sessions.

Cartells difusors



Seguidament, s’elaborarà un cartell informatiu, que es penjarà amb antelació als llocs determinats, el qual ha d’explicar l’activitat de manera atractiva, per animar a la participació del públic potencial; ha de ser escrit en castellà (atès que és la llengua vehicular del centre), en segona persona, per avocar a l’espectador, i de caràcter ras, curt, directe i visual. I atès que les parets de la presó estan plenes de cartells penjats de caràcter textual, es recomana acompanyar-ho d’una imatge ben visible que identifiqui l’activitat. El missatge que transmeti la imatge serà clau per obtenir èxit d’assistència.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada