Foto: "Els llibres són el Camí" / Obra anònima. C.P. de Ponent.
Certàmen fotogràfic Lectura i presó 2020.
Font: CEJFE Departament de justícia.
Després de casa sessió, es recomana valorar l’activitat tan des dels ulls de la dinamitzadora com dels participants, en referència a les lectures, espai, periodicitat, recursos i el desenvolupament de les trobades. Per a fer-ho es proposa unes plantilles d’avaluació en forma d’enquesta:
Enquesta d’avaluació per als participants
Títol de la dinàmica:
1. Els llibres m’han interessat.
Molt | Força | Poc | Gens |
2. La temàtica de la sessió m’ha interessat.
Molt | Força | Poc | Gens |
3. M’ha agradat participar en el grup.
Molt | Força | Poc | Gens |
4. M’ha agradat participar en els jocs grupals.
Molt | Força | Poc | Gens |
5. La conversa literària m’ha interessat.
Molt | Força | Poc | Gens |
6. Valoro positivament el treball de la moderadora.
Molt | Força | Poc | Gens |
7. La periodicitat és l’adequada
Molt | Força | Poc | Gens |
8. L’ambient ha estat l’adequat
Molt | Força | Poc | Gens |
9. L’horari ha estat l’adequat.
Molt | Força | Poc | Gens |
10. El nombre de participants ha estat l’adequat.
Molt | Força | Poc | Gens |
OBSERVACIONS:
- ...
- ...
- ...
- ...
Enquesta d’avaluació per a les dinamitzadores
Títol de la dinàmica: ...
1. Considero que els llibres són adequats.Molt | Força | Poc | Gens |
2. Considero que la temàtica de la sessió és l’adequada.
Molt | Força | Poc | Gens |
3. M’ha agradat dinamitzar la sessió.
Molt | Força | Poc | Gens |
4. Els jocs grupals són els adequats.
Molt | Força | Poc | Gens |
5. El ritme de les sessions ha estat l’adequat.
Molt | Força | Poc | Gens |
6. La periodicitat de les sessions ha estat l’adequada.
Molt | Força | Poc | Gens |
7. L’horari de les sessions ha estat l’adequat.
Molt | Força | Poc | Gens |
8. L’espai ha estat l’adequat.
Molt | Força | Poc | Gens |
9. El nombre de participants ha estat l’adequat.
Molt | Força | Poc | Gens |
10. Considero important que l’activitat continuï.
Molt | Força | Poc | Gens |
Observacions:
- ...
- ...
- ...
- ...
Ara toca tornar al principi i cavil·lar sobre el fet si s'han acomplert els objectius proposats a l'inici.
Seguidament, es presenten, de nou, els objectius específics per avaluar si s'han assolit.
Avaluació dels objectius
1. Promoure la lectura per plaer entre els interns a través d'un entorn favorable per a l'aprenentatge, la imaginació i la reflexió.
Sí |
No |
2. Esdevenir un espai de trobada que afavoreixi la comunicació, el diàleg i el respecte, on el llibre i la lectura facilitin el desenvolupament personal.
Sí |
No |
3. Fomentar la possibilitat d'expressar-se, defensar les pròpies postures i compartir experiències amb els altres.
Sí |
No |
4. Fomentar l’esperit crític i el naixement de la consciència social per a conèixer els propis drets com a persona i defensar la integritat i dignitat personals.
Sí |
No |
5. Fomentar la possibilitat d’evadir-se a través dels llibres, per convertir l’escàs buc de la cel·la en el refugi íntim de la lectura.
Sí |
No |
6. Trobar respostes als conflictes interns, els problemes de fora cap dins i millorar la convivència.
Sí |
No |
Observacions
- ...
- ...
- ...
- ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada