Foto: "Els llibres són el Camí" / Obra anònima. C.P. de Ponent.
 Certàmen fotogràfic Lectura i presó 2020.
Font: CEJFE Departament de justícia.
Després de casa sessió, es recomana valorar l’activitat tan des dels ulls de la dinamitzadora com dels participants, en referència a les lectures, espai, periodicitat, recursos i el desenvolupament de les trobades. Per a fer-ho es proposa unes plantilles d’avaluació en forma d’enquesta:
Enquesta d’avaluació per als participants
Títol de la dinàmica: 
1. Els llibres m’han interessat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
2. La temàtica de la sessió m’ha interessat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
3. M’ha agradat participar en el grup.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
4. M’ha agradat participar en els jocs grupals.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
5. La conversa literària m’ha interessat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
6. Valoro positivament el treball de la moderadora.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
7. La periodicitat és l’adequada
| Molt | Força | Poc | Gens | 
8. L’ambient ha estat l’adequat
| Molt | Força | Poc | Gens | 
9. L’horari ha estat l’adequat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
10. El nombre de participants ha estat l’adequat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
OBSERVACIONS:
- ...
- ...
- ...
- ...
Enquesta d’avaluació per a les dinamitzadores
Títol de la dinàmica: ...
1. Considero que els llibres són adequats.| Molt | Força | Poc | Gens | 
2. Considero que la temàtica de la sessió és l’adequada.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
3. M’ha agradat dinamitzar la sessió. 
| Molt | Força | Poc | Gens | 
4. Els jocs grupals són els adequats.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
5. El ritme de les sessions ha estat l’adequat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
6. La periodicitat de les sessions ha estat l’adequada.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
7. L’horari de les sessions ha estat l’adequat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
8. L’espai ha estat l’adequat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
9. El nombre de participants ha estat l’adequat.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
10. Considero important que l’activitat continuï.
| Molt | Força | Poc | Gens | 
Observacions: 
- ...
- ...
- ...
- ...
Ara toca tornar al principi i cavil·lar sobre el fet si s'han acomplert els objectius proposats a l'inici.
Seguidament, es presenten, de nou, els objectius específics per avaluar si s'han assolit.
Avaluació dels objectius
1. Promoure la lectura per plaer entre els interns a través d'un entorn favorable per a l'aprenentatge, la imaginació i la reflexió.
| Sí | 
| No | 
2. Esdevenir un espai de trobada que afavoreixi la comunicació, el diàleg i el respecte, on el llibre i la lectura facilitin el desenvolupament personal.
| Sí | 
| No | 
3. Fomentar la possibilitat d'expressar-se, defensar les pròpies postures i compartir experiències amb els altres.
| Sí | 
| No | 
4. Fomentar l’esperit crític i el naixement de la consciència social per a conèixer els propis drets com a persona i defensar la integritat i dignitat personals.
| Sí | 
| No | 
5. Fomentar la possibilitat d’evadir-se a través dels llibres, per convertir l’escàs buc de la cel·la en el refugi íntim de la lectura.
| Sí | 
| No | 
6. Trobar respostes als conflictes interns, els problemes de fora cap dins i millorar la convivència.
| Sí | 
| No | 
 Observacions
- ...
- ...
- ...
- ...

 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada