Pas 9: Avaluar les trobades




Foto: "Els llibres són el Camí" / Obra anònima. C.P. de Ponent.
 Certàmen fotogràfic Lectura i presó 2020.
Font: CEJFE Departament de justícia.


Després de casa sessió, es recomana valorar l’activitat tan des dels ulls de la dinamitzadora com dels participants, en referència a les lectures, espai, periodicitat, recursos i el desenvolupament de les trobades. Per a fer-ho es proposa unes plantilles d’avaluació en forma d’enquesta:

Enquesta d’avaluació per als participants



Títol de la dinàmica: 
1. Els llibres m’han interessat.

 Molt Força  Poc Gens

2. La temàtica de la sessió m’ha interessat.

 Molt Força  Poc Gens

3. M’ha agradat participar en el grup.

 Molt Força  Poc Gens

4. M’ha agradat participar en els jocs grupals.

 Molt Força  Poc Gens

5. La conversa literària m’ha interessat.

 Molt Força  Poc Gens

6. Valoro positivament el treball de la moderadora.

 Molt Força  Poc Gens

7. La periodicitat és l’adequada

 Molt Força  Poc Gens

8. L’ambient ha estat l’adequat

 Molt Força  Poc Gens

9. L’horari ha estat l’adequat.

 Molt Força  Poc Gens

10. El nombre de participants ha estat l’adequat.

 Molt Força  Poc Gens

OBSERVACIONS: 
  • ...
  • ...
  • ...
  • ...


Enquesta d’avaluació per a les dinamitzadores 



Títol de la dinàmica: ...
1. Considero que els llibres són adequats.

 Molt Força  Poc Gens

2. Considero que la temàtica de la sessió és l’adequada.

 Molt Força  Poc Gens

3. M’ha agradat dinamitzar la sessió. 

 Molt Força  Poc Gens

4. Els jocs grupals són els adequats.

 Molt Força  Poc Gens

5. El ritme de les sessions ha estat l’adequat. 

 Molt Força  Poc Gens

6. La periodicitat de les sessions ha estat l’adequada.

 Molt Força  Poc Gens

7. L’horari de les sessions ha estat l’adequat. 

 Molt Força  Poc Gens

8. L’espai ha estat l’adequat.

 Molt Força  Poc Gens

9. El nombre de participants ha estat l’adequat.

 Molt Força  Poc Gens

10. Considero important que l’activitat continuï. 

 Molt Força  Poc Gens

Observacions: 
  • ...
  • ...
  • ...
  • ...

Ara toca tornar al principi i cavil·lar sobre el fet si s'han acomplert els objectius proposats a l'inici.
Seguidament, es presenten, de nou, els objectius específics per avaluar si s'han assolit.
 


Avaluació dels objectius



1. Promoure la lectura per plaer entre els interns a través d'un entorn favorable per a l'aprenentatge, la imaginació i la reflexió.

 Sí
 No

2. Esdevenir un espai de trobada que afavoreixi la comunicació, el diàleg i el respecte, on el llibre i la lectura facilitin el desenvolupament personal.


 Sí
 No

3. Fomentar la possibilitat d'expressar-se, defensar les pròpies postures i compartir experiències amb els altres.


 Sí
 No

4. Fomentar l’esperit crític i el naixement de la consciència social per a conèixer els propis drets com a persona i defensar la integritat i dignitat personals.

 Sí
 No

5. Fomentar la possibilitat d’evadir-se a través dels llibres, per convertir l’escàs buc de la cel·la en el refugi íntim de la lectura.


 Sí
 No

6. Trobar respostes als conflictes interns, els problemes de fora cap dins i millorar la convivència.

 Sí
 No

 Observacions
  • ...
  • ...
  • ...
  • ...




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada